Top 5 tips til at undgå dehydrering denne sommer - Gorenje
luk
...

Top 5 tips til at undgå dehydrering denne sommer

FOOD SIMPLIFIED
6.8.2018

I gennemsnit består en voksen menneskekrop af 57 % vand. Kroppen skal bruge vand for at cellerne kan fungere ordentligt, til at regulere temperaturen, fjerne affaldsstoffer og til flere andre vigtige kropsfunktioner.

Alvorlig dehydrering kan føre til seriøse komplikationer såsom nyre- og urinvejsproblemer eller overophedning, der kan resultere i livstruende hedeslag. Og det er bare nogle få af dem.

Derfor er det vigtigt at holde sin krop hydreret i sommerens varmeste måneder.

1. Drik nok vand:

Det mest almindelige råd er at drikke otte glas om dagen. Men det er individuelt, hvor meget vand man bør drikke. Det kommer an på alder, daglige aktiviteter, temperaturen udenfor og andre faktorer. Så du kan have behov for mere end otte glas. Hvis du ikke bryder dig om smagen af vand, kan du lægge en skive citron eller et mynteblad i og nyde smagen af sommer.

2. Forkæl dig selv med en kop varm te:

Det lyder måske lidt mærkeligt, men varme drikke hjælper kroppen med at svede mere, hvilket fører til bedre fordampning, der i sidste ende får din krop til at føles køligere. Det betyder at varm te kan hjælper dig med at opretholde en ideel kropstemperatur om sommeren.

3. Skriv isterninger på pakkelisten:

Når du skal på farten, bliver dine drikkevarer hurtigt varme. Læg et par isterninger ned i din favoritdrik før du tager hjemmefra, så er den forfriskende i længere tid. Du kan endda lægge hele flasken i fryseren i en halv time.

4. Gør din sommerdiæt bedre med frugt og grøntsager:

Vælg madvarer med et højt vandindhold. Forkæl dig selv med et stort stykke vandmelon, friskpresset juice eller en lækker salat med agurker og tomater. Andre gode valgmuligheder er jordbær, hindbær, ananas, selleri, peberfrugt og spinat.

5. Læg træningen tidligt om morgenen eller sent om aftenen:

Glem alt om at løbe en tur på en varm sommerdag. Det er bedre at holde sig i skyggen med en god bog og dine kære. Sørg for at træne på de køligste tidspunkter af dagen. Så vil du sikkert opleve at solopgangen eller aftenbrisen giver ekstra charme til din træning.

No more "frostration"!

Glem den "frostrerende" isophobning på indersiden af dit køle-/fryseskab. Aldrig mere hyppig rengøring og afrimning, og da frosten er væk, forbliver strømforbruget lavt.

De innovative "frostrationsfrie" systemer holder din mad frisk og sund i lang tid. IonAir, Multiflow 360° og DynamiCooling beskytter nedkølet mad mod for tidlig fordærvelse - og du vil ikke ærger dig over at maden ikke kan holde sig så længe.

Læs også

Uforsk andre Life Simplified emner