Sunde snacks til den søde tand - Gorenje

Sunde snacks til den søde tand

FOOD SIMPLIFIED
6.8.2019
Hvor tit sker det, at din familie har lyst til noget sødt? Vi gætter på, at det er temmelig tit. Hvad med nogle sunde erstatninger for de sukkerholdige madvarer, du kan finde i supermarkedet? Se her vores liste til familier, uanset dit niveau inden for madlavning. Uanset om du er en fast-food fan, en lidenskabelig madelsker eller en ninja i et køkken, har vi idéer, der kan inspirere dig. Bon appetit!

Niveau: Fast-food fan - du kan have den klar på få minutter

  • Nødder - sørg for altid at have et lager et sikkert sted til nødsituationer
  • Frisk frugt - skær blot æbler i skiver og del dem med din familie
  • Prøv en iskold vandmelon på de rigtig varme sommerdage.
  • Tørret frugt - rosiner, tranebær, æbler
  • Friske grøntsager - det kan være agurk, gulerødder, selleri, peberfrugter- du skal bare skære dem i små mundrette stykker - Det vil bl.a. smage ekstra godt kombineret med en lækker dip eller guacamole.

Niveau: Lidenskabelig madelsker - du får brug for et par minutter mere...men det er også det værd

  • Nødde-/æblesmør - få fat i nogle friske æbler og kog dem til de er møre. Pisk noget peanutbutter i, og lad det køle af. Du kan bruge det som smørepålæg på et stykke fuldkornstoastbrød eller som dip til frisk frugt - dine børn vil elske denne variation af PBJ (peanutbutter/jelly)!
  • Frugtsorbet - Vask, udskær og frys din valgte frugt, og blend den derefter til puré i en blender. MESTERTIP! Blenderen skal være stærk nok til at kunne knuse isHjemmelavet lemonade - bland vand, frisk citronsaft og en skefuld honning. Server afkølet med citronskiver og is.
  • Vandmelonpizza - skær trekantformede stykker af vandmelon, og dekorer dem med andet frugt. Garanteret sjov spisning!
  • Frugtspyd - mix & match frugt på et spyd præcis som du godt kan lide det!

Niveau: Køkken-ninja - ikke fordi det er svært, det tager bare lidt længere tid

  • Bananbrød - hvem elsker ikke det? Honning/tahin-cookies med sesam - Du kan nemt finde en opskrift på nettet.
  • Dine egne sodavandsis med rigtig frugt - skær frugt i små stykker og frys dem i en væske - det være rent vand eller vand med et skvæt sund koncentreret juice. Du kan eksperimentere med sjove former!
  • Frugt-sushi - en fest for maver og øjne! Hvis du generelt gerne vil have din familie til at spise mere frugt, kan du prøve at lave sushi-ruller med din families favoritfrugter. MESTERTIP! I kan være sammen om at rulle dem! Det er en rigtig god måde at lave noget sjovt sammen, og så får man en sød belønning til sidst.
  • Bagt banan - skræl bananen, skær den midt over, drys lidt kanel og et par dråber honning på og bag dem i 10-15 minutter, indtil de får en flot gylden farve Om du prioriterer praktisk eller kreativt i dit køkken, det betyder ikke noget. Så længe, du gør alt, hvad du gør for familien med hjertet, vil de helt sikkert værdsætte det. Husk - hvis du er i tvivl, kan du finde massevis af tips på nettet, som passer til dit humør og dine behov.

Fin kilde til sundhed og smag: indbyggede dampovne

Tilberedning med damp er en af de sundeste madlavningsmetoder. Varme overføres til maden meget hurtigere, så i stedet for at tørre retten ud holder dampen den saftig, lækrere og sundere. Dampning bevarer vigtige mineraler og vitaminer og sikrer samtidig, at maden bevarer sin fulde og intensive smag, tekstur og farve. Endvidere holder maden sig ekstremt saftig og mør.

Indbygningsovne med dampfunktion

Læs også

Uforsk andre Life Simplified emner

Tilmeld dig vores nyhedsbrev