Guide: Sådan får du det bedre i det nye år. - Gorenje

Guide: Sådan får du det bedre i det nye år.

CHORES SIMPLIFIED
20.12.2018
Det nye år er begyndt, så hvorfor ikke starte det ud med at indføre et par sunde vaner i din hverdag? Ingen større livsændringer, blot små tiltag, som kan være nok til at du får det bedre. Vi giver dig her vores bedste tips og forslag, så du selv kan prøve dem, du tror der er rigtige for dig.

Få dine 8 timer

Søvn er ligeså nødvendig og vigtig som sund kost og regelmæssig motion. Forskning viser, at for lidt søvn kan føre til en ukontrolleret appetit og øget risiko for hjertekarsygdomme og type 2 diabetes. Du bør derfor stræbe efter at få de anbefalede 8 timer, som er nødvendige for at bevare et godt helbred og for at du kan præstere optimalt på arbejde og derhjemme.

Tænk mindfulness når du spiser

Sluk Tv’et og computeren og koncentrer dig om maden på din tallerken, når du spiser. Nyd smagene og duftene. Læg din gaffel efter hver bid og brug tid på at nyde maden. Du vil sikkert spise endnu mindre og føle dig meget mere tilfreds efter hvert måltid.

Husk morgenmaden

Morgenmad får hele systemet i din krop i gang efter natten og giver dig den energi, du har brug for, for at komme igennem morgenen. Det behøver ikke at være indviklet. Selv en smoothie er en helt okay morgenmad. Du kan bruge dine favoritingredienser, så længe de er fyldt med gode vitaminer og nærringstoffer. Prøv med forskellige slags frugter, nødder, yoghurt og grøntsager. Hvis du endnu ikke har en yndlingssmoothie, kan du finde inspiration til en her på vores blog.

Spis varieret

Brug opskrifter, der vil booste dit helbred og dit gode humør. Nyd et glas rødvin eller lidt mørk chokolade med mindst 75% kakao ved specielle lejligheder. Begge er rige på antioxidanter, hvilket er godt for hjertet.

Tag en pause

Mindst en gang om dagen bør du lukke dine øjne og tage 10 dybe vejrtrækninger helt nede i lungerne. Træk vejret ind gennem næsen og pust ud via munden. Dybe og fokuserede vejrtrækninger sænker pulsen og gør kroppen mere afslappet, hvilket beroliger sindet og reducerer stress. Prøv så vidt muligt at finde tid til at dyrke mindst 30 minutters moderat motion 5 gange om ugen eller mere. Du vil blive overrasket over hvor stor en forskel det kan gøre!

Drik mere vand

Når du drikker vand, forhindrer du risikoen for at få forstoppelse, blive dehydreret og få andre lignende sygdomme. Om du drikker vand fra hanen eller kildevand er ligegyldigt, så længe du bare husker at drikke vand. Vand hjælper med at holde kroppens celler hydrerede, renser kroppen for toksiner og forhindrer dehydrering.

Vær taknemlig

Hver dag og fyld dit liv med glæde og omsorg. Når du ser verden med taknemlige øjne, forbedrer du både dit generelle humør og dit syn på livet. En simpel måde at gøre det på er, at skrive 3 ting ned, du er taknemlig for, hver dag før du går i seng. Du kan også udtrykke hvor taknemlig du er over at have de mennesker, du har i dit liv, ved at simpelthen blot at fortælle dem det.

Tilbered lækker og sundt med Gorenje dampovn

Vintermånederne kan være hårde. Man får ekstra brug for gode vitaminer. Med Gorenje dampovn kan du nemt tilberede lækre og sunde retter til at booste dit immunforsvar.

Læs også

Uforsk andre Life Simplified emner

Tilmeld dig vores nyhedsbrev