Handelsbetingelser - Gorenje
luk
...

Handelsbetingelser

Køb hos Gorenje Group Nordic A/S

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Gorenje Group Nordic A/S, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Gorenje Group Nordic A/S. 

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Gorenje Group Nordic A/S.

Cookies og Copyright

Hos Gorenje Group Nordic A/S anvender vi cookies til at sikre, at der kan handles komfortabelt og sikkert på hjemmesiden. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer.

Hvad er cookies

En cookie er en datafil, som bliver forsøgt gemt på din computer af hjemmesiden, du besøger. Cookies bruges af langt de fleste hjemmesider idag. Cookies er med til at sikre, at hjemmesidens funktioner fungerer som de skal og bruges til, at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der lagres ikke nogen personlige informationer i vores cookies og de kan ikke sprede virus eller andre skadelige programmer. 

Copyright

Alt på Gorenje Group Nordic A/S’s hjemmeside er beskyttet under loven om ophavsret. Brug af layout, billeder og tekster er forbudt uden forudgående aftale med Gorenje Group Nordic A/S. 

Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. 

Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Gorenje Group Nordic A/S inden rimelig tid efter varens modtagelse. 

I tilfælde af en reklamation skal du kontakte vores tekniske support afdeling, email teknisksupport@gorenjegroup.com eller ringe til os på tlf. (+45) 36721133.  


Forsvarlig returnering

Alle produkter der returneres til Gorenje Group Nordic A/S skal være forsvarligt indpakket. 

Produktet skal indsendes komplet. Det vil sige, at alle medfølgende kabler og lignende der knytter sig til produktet der reklameres over, skal returneres sammen med det fejlbehæftede produkt. 

Ved returfragtlabel skal varen returneres via Post Danmark, og varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Gorenje Group Nordic A/S. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. 


Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel og Gorenje Group Nordic A/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Den 14 dages fortrydelsesret

Du har som forbruger 14-dages fortrydelsesret efter Forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender varen retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slid. 

Udnyttelse af fortrydelsesretten

Ønsker du at gøre brug af din 14-dages fortrydelsesret, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen. Meddelelse skal gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til salg.dk@gorenjegroup.com. Det er altså ikke nok, at du giver meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten over telefonen. 

Intet må returneres foruden en skriftlig aftale med Gorenje Group Nordic A/S om det.

Standardfortrydelsesformular

Standardfortrydelsesformular:

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
  • Til Gorenje Group Nordic A/S, Sydvestvej 15, 3, 2600 Glostrup
  • Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale af følgende varer: .....
  • Ordrenummer
  • Bestilt den __ / modtaget den __
  • Forbrugerens navn 
  • Forbrugerens adresse
  • Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato

Returadressen er følgende:

SkanLog A/S

Eskehedegårdsvej 5, taulov

7000 Fredericia

Pakken skal mærkes Fortrydelsesret og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Gorenje Group Nordic A/S. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen indenfor få dage. 
Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel og Gorenje Group Nordic A/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Bemærk, at varer der returneres pr. efterkrav eller sendes uden porto nægtes modtaget af Gorenje Group Nordic A/S.

Vilkår for tilbagelevering af varen

Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger. Eventuelle omkostninger Gorenje Group Nordic A/S måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering vil blive modregnet i det beløb Gorenje Group Nordic A/S krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering til Gorenje Group Nordic A/S. 

Fortrydelsesrettens bortfald

For at kunne benytte fortrydelsesretten skal varen være afsendt til SkanLog A/S, Logistikparken 1, 8220 Brabrand, senest 14 dage efter vi har modtaget utvetydig erklæring om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten.  

Forringelse af varens værdi

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord du kan prøve på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.
 
Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder Gorenje Group Nordic A/S sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb, der svarer til forringelsen af varens værdi. 

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af Gorenje Group Nordic A/S vil blive krediteret et mindre beløb svarende til forringelsen. I væreste fald kan manglende original emballage m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes. 

Forbrugerens forpligtelser i tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten

Alle produkter der returneres til Gorenje Group Nordic A/S skal være forsvarligt indpakkede. 

Som forbruger bærer du risikoen for varens forringelse eller undergang inden levering til Gorenje Group Nordic A/S er sket, og mangelfuld emballering kan medføre, at rettighederne bortfalder. 

Hvis du senere fortryder udnyttelse af fortrydelsesretten hæfter du for eventuelle omkostninger Gorenje Group Nordic A/S måtte have pådraget sig, herunder returfragt og/eller andre omkostninger. 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til  teknisksupport.dk@gorenjegroup.com. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk eller benytte EU-Kommissionens online klageportal som indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores email adresse.

Yderligere spørgsmål

Yderligere spørgsmål kan rettes til salg.dk@gorenjegroup.com eller tlf. (+45) 36721133.

Er de i tvivl

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Gorenje Group Nordic A/S, at De retter henvendelse til salg.dk@gorenjegroup.com eller tlf. (+45) 36721133.

Betaling

De mulige betalingsmåder er dem, som til enhver tid fremgår af hjemmesiden. Betaling vil først blive trukket på Deres konto, når varen afsendes.

Gorenje Group Nordic A/S krypterer alle dine kontooplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Priser og illustrerende billeder på hjemmesiden

Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes. 

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. 

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. 

Levering

Gorenje Group Nordic A/S leverer ikke til Færøerne, Grønland og/eller udlandet.

Ordrebekræftelse

Gorenje Group Nordic A/S opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden. 

Afbestillinger

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det ske med en email til salg.dk@gorenjegroup.com med mærket ”Afbestilling”. Her bør bestillingstidspunktet samt ordrenummer fremgå. 

Gorenje Group Nordic A/S kan dog ikke sikre dig, at din bestilling kunne afbestilles herved – ring derfor til vores Helpdesk tlf. (+45) 36721133 for evt. spørgsmål herom.